5 veidi, kā atpūsties pēc saspringtas darba dienas

patēriņa kredīts internetā Dinamiskais dzīves ritms bieži vien sev līdzi nes arī stresu. Katram ir sava metode, kā ar to cīnīties, un kā relaksēties pēc saspringtas darba dienas. Cits apmeklē sporta zāli vai dodas vakara skrējienā pa parku, cits nododas hobijam vai apmeklē kultūras pasākumus.

Lai kā dažreiz arī šķistu, ka vienkāršākais veids ir agrāka došanās pie miera vai televizora skatīšanās, šai iegribai nevajadzētu ļauties. Vienkārša pastaiga svaigā gaisā vai izstādes apmeklējums būs daudz labāks atpūtas veids, jo palīdzēs novirzīt domas, atpūtinās nervu sistēmu un ļaus organismam sagatavoties kvalitatīvam naktsmieram.

  • Došanās pie dabas. Ja bijusi stresa pilna darba diena, nekas nebūs labāks par rāmu pastaigu pa parku vai mežu. Transporta pakalpojumu izmantošanas vietā izvēlieties došanos mājup kājām. Maršrutu ieteicams pat mazliet pagarināt, iekļaujot tajā tuvējā parka apmeklēšanu vai izvēloties iet pa klusākām ieliņām. Sevišķa uzmanība jāvelta elpošanai, veicot izelpu, kas ir garāka par ieelpu. Ar laiku elpošana kļūs vienmērīga un atbrīvosies arī saspringtā muskulatūra. Soļojot darbojas teju visas muskulatūras grupas, īpaši vajadzētu piedomāt pie plecu augšdaļas un muguras muskuļu atbrīvošanas. Pleciem jābūt virzītiem uz leju, bet mugurai jābūt taisnai, jo stresa ietekmē visvairāk cieš tieši šīs muskuļu grupas. 
  • Peldbaseina apmeklēšana. Ūdens procedūras nomierina nervu sistēmu un atbrīvo muskulatūru. Īpaši ieteicams peldbaseinu apmeklēt tiem, kam rūpes sagādā plecu daļas un muguras saspringums vai sāpes. Ūdens radītais spiediens izlīdzina slodzi un vienmērīgi to sadala pa visu ķermeni. Turklāt ūdens procedūras arī norūda organisma imūno sistēmu, jo ķermenis automātiski pierod pie straujām temperatūras maiņām. 
  • Sporta zāle vai treniņš. Tas, vai apmeklēt sporta zāli vai doties uz treniņu vakara stundās, ir jāizvērtē katram pašam. Ir cilvēki, kurus sporta aktivitātes vakara stundās nomierina, bet citiem tikai piešķir papildus enerģiju, tādejādi vēlāk apgrūtinot iemigšanu. Tāpēc vakara stundās priekšroka būtu jādod mierīgākiem sporta veidiem, piemēram, jogai vai pilatēm. Šajos sporta veidos īpašs uzsvars tiek likts uz relaksēšanos un vienmērīgu elpošanu, tādēļ nāks par labu ne tikai muskulatūras atslābināšanai, bet arī miega kvalitātei.
  • Kursi un sevis pilnveidošana. Pilnveidot sevi un mācīties ko jaunu vienmēr ir noderīgi. Tas ne tikai novirzīs domas pozitīvā gultnē, bet arī ļaus pavadīt laiku domubiedru vidū, aizmirstot par ikdienas raizēm. Atliek vien atrast tādus kursus, kas nestu praktiskas zināšanas un noderētu arī ikdienā. Ja bieži rodas finanšu dabas problēmas, var apmeklēt finanšu plānošanai veltītus kursus, kuros apgūt praktiskas zināšanas sava budžeta sabalansēšanā un uzkrājumu veikšanā. Parasti šie kursi noris pieredzējušu nozares speciālistu vadībā un padziļinātas zināšanas tajos var iegūt arī ilgtermiņu mērķu sasniegšanā. Piemēram, gadījumos, kad plānots ņemt aizdevumu kādam tālejošākam mērķim, piemēram, dzīvokļa remontam, kursu apmeklētājs būs guvis skaidrību par to, kā tiek noformēts patēriņa kredīts internetā (uzzini vairāk šajā mājas lapā), kā izvērtēt tā izdevību un sabalansēt aizdevuma apmēru ar savu budžetu.
  • Došanās vakariņās ārpus mājas. Stresu un domas par darbu nevajadzētu “nest” mājās. Ja jūtat, ka esat saspringts, labāk izvēlieties nelielu atkāpi no ikdienišķā un dodieties ieturēt vakariņas nevis, kā ierasts, mājās, bet ārpus tās. Dažreiz ikdienas raižu izrunāšana ar draugiem nepiespiestā atmosfērā, var izrādīties daudz iedarbīgāka nekā sporta zāles vai treniņa apmeklējums.